Swgoh Riddles

Prev13456737
Starslayer
942 posts Member
edited December 2020
In me and my friends you can have faith,
We'll crush the tyranny until the 8th,
In this team of five I'm a warrior,
Though if I count, we're only four

Who am I ?
Post edited by Kyno on

Replies

  • Kyno
    30469 posts Moderator
    Starslayer wrote: »
    In me and my friends you can have faith,
    We'll crush the tyranny until the 8th,
    In this team of five I'm a warrior,
    Though if I count, we're only four

    Who am I ?

    Echo
  • Kyno wrote: »
    Starslayer wrote: »
    In me and my friends you can have faith,
    We'll crush the tyranny until the 8th,
    In this team of five I'm a warrior,
    Though if I count, we're only four

    Who am I ?

    Echo

    That would have been "Though if I count, we're only one" ^^

    But you may have find the clue in the 2nd verse ;)
  • Kyno
    30469 posts Moderator
    Haha.

    5s
  • Kyno wrote: »
    Haha.

    5s

    Nope, neither ^^
  • Jar jar binks GL confirmed
  • It's Chirrut right?
  • Chewie/3PO? my hail mary play. lol
  • Arc trooper turret? Lol
  • Chewie/3PO? my hail mary play. lol

    Touchdown !

    Which clue got you there ?
  • Starslayer wrote: »
    Chewie/3PO? my hail mary play. lol

    Touchdown !

    Which clue got you there ?

    In me and my friends you can have faith, This reminded me of the memory wipe to read the sith language

    In this team of five I'm a warrior, Chewie was a warrior

    Though if I count, we're only four C3PO is a character that doesn't have his own offense

    I kinda figured a player can have a rebel team, with chewie/3PO, 3PO, Chewie and a couple others. The Chewie/3PO would count as 1 character, be an attacker but 3PO himself doesn't attack. Its tricky trying to explain how my central processing unit works.
  • Starslayer
    942 posts Member
    edited December 2020
    Starslayer wrote: »
    Chewie/3PO? my hail mary play. lol

    Touchdown !

    Which clue got you there ?

    In me and my friends you can have faith, This reminded me of the memory wipe to read the sith language

    In this team of five I'm a warrior, Chewie was a warrior

    Though if I count, we're only four C3PO is a character that doesn't have his own offense

    I kinda figured a player can have a rebel team, with chewie/3PO, 3PO, Chewie and a couple others. The Chewie/3PO would count as 1 character, be an attacker but 3PO himself doesn't attack. Its tricky trying to explain how my central processing unit works.

    oops, didn't say your reply ^^


    "In me and my friends you can have faith,
    We'll crush the tyranny until the 8th,"

    It's a reference to the Rebel/Clone Assault Battle. The Rebels will fight the Empire until the 8th wave.

    "In this team of five I'm a warrior,
    Though if I count, we're only four"

    In the classic Rebel team of five (CLS+Raid Han+Chewie+3PO+Chewpio), there are only 4 Star Wars characters: Luke, Han, Chewie, 3PO

    Congrats and Season Greetings !

  • Oooh here's a good one:
    I fly a ship that goes real fast,
    in a movie that explains my past.
    I once hooked up with Kylo's ma.
    When spelled in reverse, my name is "nah"
    Who am I?
  • I'm not sure but I think it's Han Solo :wink:
  • The Outer Rim is my homeland,
    Reach me a finger and i'll take your hand.
    A lot of words i can provide,
    But my loyalty will slide.
    Who am i?
    Never make the mistake of believing forbearance equates to acceptance, or that all positions are equally valid.
  • Sebek
    2131 posts Member
    Kisakee wrote: »
    The Outer Rim is my homeland,
    Reach me a finger and i'll take your hand.
    A lot of words i can provide,
    But my loyalty will slide.
    Who am i?

    Don't join DJ?
    Remember: reality is an illusion. The universe is a hologram. Buy gold. Bye!
  • Sebek wrote: »
    Kisakee wrote: »
    The Outer Rim is my homeland,
    Reach me a finger and i'll take your hand.
    A lot of words i can provide,
    But my loyalty will slide.
    Who am i?

    Don't join DJ?

    Not enough words.
    Never make the mistake of believing forbearance equates to acceptance, or that all positions are equally valid.
  • Kisakee wrote: »
    The Outer Rim is my homeland,
    Reach me a finger and i'll take your hand.
    A lot of words i can provide,
    But my loyalty will slide.
    Who am i?

    The Mandalorian

    Outer Rim checks out
    The Child reached for his finger when they first met and he took his hand like a father
    He betrayed the Guild
    Not sure about "lot of words" though... a DJ (Din Djarin) pun ?
  • Sebek
    2131 posts Member
    Kisakee wrote: »
    The Outer Rim is my homeland,
    Reach me a finger and i'll take your hand.
    A lot of words i can provide,
    But my loyalty will slide.
    Who am i?

    Lando?
    Remember: reality is an illusion. The universe is a hologram. Buy gold. Bye!
  • Starslayer wrote: »
    The Mandalorian
    Sebek wrote: »
    Lando?

    Nope and nope
    Never make the mistake of believing forbearance equates to acceptance, or that all positions are equally valid.
  • You want more hints?
    Never make the mistake of believing forbearance equates to acceptance, or that all positions are equally valid.
  • Sebek
    2131 posts Member
    Kisakee wrote: »
    You want more hints?

    Yes
    Remember: reality is an illusion. The universe is a hologram. Buy gold. Bye!
  • Sebek wrote: »
    Kisakee wrote: »
    You want more hints?
    Yes

    The head of many and with a devil's tongue,
    Even the smartest were falling along.
    As a comrade i'm not really the worst,
    But in the end i always come first.
    Never make the mistake of believing forbearance equates to acceptance, or that all positions are equally valid.
  • Kisakee wrote: »
    Sebek wrote: »
    Kisakee wrote: »
    You want more hints?
    Yes

    The head of many and with a devil's tongue,
    Even the smartest were falling along.
    As a comrade i'm not really the worst,
    But in the end i always come first.

    Hondo !
  • Finally! Congratz, you earned a like. :D
    https://starwars.fandom.com/wiki/Hondo_Ohnaka

    And here's the next:

    The darkness - it is strong in me,
    And life itself is a thin bough.
    Always with me the force will be,
    But i for one can't get enough.
    Who am i?
    Never make the mistake of believing forbearance equates to acceptance, or that all positions are equally valid.
  • Sebek
    2131 posts Member
    Kisakee wrote: »
    Finally! Congratz, you earned a like. :D
    https://starwars.fandom.com/wiki/Hondo_Ohnaka

    And here's the next:

    The darkness - it is strong in me,
    And life itself is a thin bough.
    Always with me the force will be,
    But i for one can't get enough.
    Who am i?

    Papa palps
    Remember: reality is an illusion. The universe is a hologram. Buy gold. Bye!
  • Sebek wrote: »
    Papa palps

    Nope
    Never make the mistake of believing forbearance equates to acceptance, or that all positions are equally valid.
  • Sebek
    2131 posts Member
    Kisakee wrote: »
    Sebek wrote: »
    Papa palps

    Nope

    Plagueis?
    Remember: reality is an illusion. The universe is a hologram. Buy gold. Bye!
  • Sebek wrote: »
    Kisakee wrote: »
    Sebek wrote: »
    Papa palps

    Nope

    Plagueis?

    Also nope
    Never make the mistake of believing forbearance equates to acceptance, or that all positions are equally valid.
  • LordDirt
    2293 posts Member
    Darth Nihilus
Sign In or Register to comment.